Actualitate

EXPLOZIV: Ponta a îngenuncheat Justiția la picioarele SRI și a încredințat binomul sub comanda lui Gabriel Oprea (DOCUMENTE)

Dezvăluiri incendiare privind evoluția ascendentului pe care serviciile secrete îl au asupra Justiției din România. Blogul independentajustitiei.wordpress.com a publicat un material cu o serie de acte normative din timpul guvernării lui Victor Ponta care demonstrează că fostul premier a creat “echipe mixte” procurori – SRI și a subordonat activitatea parchetelor în favoarea tandemului Oprea – Maior. Documentele oficiale arată că la nici trei săptâmâni după ce Ponta a devenit premier, în mai 2012, acesta a început să emită Decizii, Hotărâri de Guvern și Ordonante de Urgență prin care a extins atribuţiile SRI asupra justiției. Doi ani mai târziu, printr-o Hotarare de Guvern, Ponta a instituit celebrele “echipe mixte” procurori – agenți SRI, care acționau în subordinea viceprim-ministrului pe siguranța națională Gabriel Oprea.

Astăzi, vă prezentăm, documentele emise de pe vremea guvernării lui Victor Ponta sub pretextul “combaterii corupţiei” şi care au permis controlul Justiţiei de către serviciile secrete.

  • DECIZIE nr. 275 din 23 mai 2012 privind înfiinţarea Comitetului interministerial pentru combaterea corupţiei, a criminalităţii organizate transnaţionale şi a formelor grave ale criminalităţii economice şi financiare. Conform art. 1, al. 2, “Comitetul este condus de ministrul administraţiei şi internelor, care are calitatea de preşedinte“. La data de 23 mai 2012 ministru de interne era Ioan Rus, membru al “grupului de la Cluj”, din care facea parte si George Maior, directorul SRI de la acea vreme.

In toamna anului 2012 USL castiga alegerile parlamentare şi, în urma renominalizării lui Victor Ponta ca premier, PSD şi PNL formează un nou guvern. Si se emit alte acte normative…

  • Hotărârea Parlamentului nr. 45 din 21 decembrie 2012 pentru acordarea încrederii Guvernului, se face referire la trei viceprim-ministri din Guvern, dintre care unul era Gabriel Oprea.
  • A doua zi, pe 22 decembrie 2012, Guvernul condus de Victor Ponta emite Ordonanta de Urgenta nr. 96/2012 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea unor acte normative. La art. 14, din acest act normativ, se precizează: “Atribuţiile viceprim-miniştrilor, prevăzuţi în Hotărârea Parlamentului nr. 45/2012 pentru acordarea încrederii Guvernului, altele decât cele specifice ministerelor pe care le conduc, se stabilesc prin decizie a prim-ministrului.”
  • Pe 8 ianuarie 2013, premierul Victor Ponta emite Decizia nr. 20/2013 pentru stabilirea atribuţiilor domnului Gabriel Oprea, viceprim-ministru al Guvernului României. Articolul unic al acestei decizii prevedea: “Începând cu data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Gabriel Oprea, viceprim-ministru al Guvernului României, coordonează activităţile din domeniile apărării, ordinii publice şi siguranţei naţionale”.
  • Pe 10 iunie 2013, prim-ministrul Victor Ponta emite Decizia nr. 233/2013 privind înfiinţarea Grupului interministerial strategic pentru prevenirea şi combaterea macrocriminalităţii ce afectează siguranţa cetăţeanului şi funcţionarea instituţiilor publice. Printre altele, aceasta decizie abroga Decizia nr. 275/2012 şi lărgeşte competentele Grupului Interministerial Strategic (GIS). Conform art. 1, alin. (2) din această Decizie, “În înţelesul prezentei decizii, macrocriminalitatea reprezintă activităţile infracţionale circumscrise criminalităţii organizate – interne sau transfrontaliere -, macrocriminalităţii economico-financiare, spălării banilor, finanţării terorismului, marii corupţii sau altor fapte ilicite, care prin modul de operare sau consecinţe pun în pericol grav ordinea publică, credibilitatea şi/sau autoritatea instituţiilor de aplicare a legii“. Art. 2, alin. (1) din aceeaşi Decizie menţionează : “GIS funcţionează în subordinea prim-ministrului şi în coordonarea viceprim-ministrului cu atribuţii în domeniul apărării, ordinii publice şi siguranţei naţionale“.

Viceprim-mininistru cu atributii in domeniul apararii, ordinii publice si sigurantei nationale era atunci Gabriel Oprea. In urma acestei Decizii, activităţile Parchetelor şi ale serviciilor, inclusiv în ceea ce priveşte lupta anticorupţie, au ajuns să fie coordonate de Gabriel Oprea.

  • DECIZIE nr. 269 din 24 iulie 2013 pentru modificarea Deciziei prim-ministrului nr. 233/2013 privind înfiinţarea Grupului interministerial strategic pentru prevenirea şi combaterea macrocriminalităţii ce afectează siguranţa cetăţeanului şi funcţionarea instituţiilor publice
  • DECIZIE nr. 397 din 11 septembrie 2013 pentru modificarea anexei la Decizia prim-ministrului nr. 233/2013 privind înfiinţarea Grupului interministerial strategic pentru prevenirea şi combaterea macrocriminalităţii ce afectează siguranţa cetăţeanului şi funcţionarea instituţiilor publice

Aceste ultime două Decizii modifică Decizia nr. 233/2013, lărgindu-i sferele.

  • Pe 17 septembrie 2013 are loc prima reuniune a reuniune a Grupului Interministerial Strategic, ocazie cu care “s-au analizat cauzele macrocriminalităţii şi condiţiile care favorizează acest fenomen”. La aceasta întâlnire au participat, pe lângă premierul Victor Ponta si viceprim-ministrul Gabriel Oprea, următorii oficiali:
  • Mircea Duşa – ministrul Apărării Naţionale
  • George Cristian Maior – directorul SRI
  • Teodor Viorel Meleşcanu – directorul SIE
  • general Marcel Opriş – directorul STS
  • general Lucian-Silvan Pahonţu – directorul SPP
  • Tiberiu – Mihail Niţu – procurorul General al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie,
  • Dimitrie Bogdan Licu – prim-adjunct al Procurorului General al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie,
  • Bogdan Olteanu – BNR
  • Horia Georgescu – preşedinte ANI
  • Dan Radu Ruşanu – preşedinte ASF

 

  • Pe 29 ianuarie 2014, Guvernul emite Ordonanţa de Urgenţă nr. 1/2014 prin care se extind atribuţiile lui Gabriel Oprea şi asupra situaţiilor de urgenţă.
  • Pe 10 martie 2014, premierul Victor Ponta emite Decizia nr. 79/2014, prin care îi lărgeşte atribuţiile lui Gabriel Oprea, astfel încât acesta să avizeze “documentele emise de ministerele şi instituţiile cu atribuţii” în domeniile aflate în coordonarea acestuia, adică securitate şi apărare naţională, etc.
  • Pe 26 iunie 2014, Guvernul condus de Victor Ponta adoptă Hotărârea nr. 535/2014 privind înfiinţarea Grupului interministerial strategic pentru creşterea capacităţii de acţiune a instituţiilor guvernamentale în prevenirea şi combaterea criminalităţii ce se circumscrie ameninţărilor în domeniul securităţii naţionale. Practic, această Hotărârea de Guvern stabileşte “ECHIPE MIXTE” formate din procurori şi servicii secrete care acţionau în subordinea lui Gabriel Oprea.

Art. 6, alin (1) din H.G. nr. 535/2014 prevede:  Pentru îndeplinirea obiectivelor, la propunerea viceprim-ministrului pentru securitate naţională, cu aprobarea prim-ministrului, în cadrul GIS se pot constitui subgrupuri, platforme, birouri operaţionale specializate, echipe în sistem task-force (echipe mixte) sau alte forme de lucru, sub coordonarea operaţională a viceprim-ministrului pentru securitate naţională, cu respectarea prevederilor legale în vigoare”.

In nota de fundamentare a H.G. nr. 535/2014, Guvernul menţionează că “se prevede înfiinţarea Grupului Interministerial Strategic pentru creșterea capacității de acţiune a instituțiilor guvernamentale în prevenirea și combaterea criminalității ce se circumscrie amenințărilor în domeniul securității naționale (GIS) prin care instituţiile reprezentate au posibilitatea să interacţioneze eficient şi pentru îndeplinirea unor sarcini specifice. GIS, ca organism interministerial, va avea rolul strategic de platformă de cooperare, atât pentru structurile guvernamentale cu atribuții în domeniul securității naționale cât și pentru cele de aplicare a legii”.

  • Pe 25 iulie 2014 a avut loc la Braşov, sub conducerea viceprim-ministrului Gabriel Oprea, Adunarea regională a Grupului Interministerial Strategic pentru creșterea capacității de acțiune a instituțiilor guvernamentale în prevenirea și combaterea criminalității. La ședință au participat, în calitate de invitați, șefii instituțiilor cu atribuții în domeniul securității naționale:
  • George Maior – director SRI
  • Robert Cazanciuc – ministrul Justiţiei
  • Laura Codruța Kovesi – procuror șef DNA
  • Alina Bica – procurorul șef al DIICOT
  • Tiberiu – Mihail Niţu – procurorul General al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie
  • Marius Petrescu – director general al Oficiul Registrului Național al Informațiilor Secrete de Sat (ORNISS)
  • Gelu Ștefan Diaconu – președinte Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF)
  • Neculae Plăiașu – președinte Oficiul Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor (ONPCSB).

“De asemenea, la Adunarea regională a GIS au fost prezenți secretari de stat și șefii inspectoratelor generale din MAI, precum și reprezentanți la nivel teritorial ai Ministerului Afacerilor Interne, Parchetelor, Agenției Naționale de Administrare Fiscală, Serviciului Român de Informații, precum și prefecții din județele Arad, Bihor, Brașov, Caraș-Severin, Covasna, Harghita, Mureș, Satu Mare și Timiș“, arată un comunicat MAI.

Coordonatorul GIS, vicepremierul Gabriel Oprea a subliniat atunci, încă o dată, locul și rolul grupului interministerial în cadrul structurilor guvernamentale.

A fost realizat, astfel, un mecanism prin care instituțiile reprezentate au posibilitatea să interacționeze eficient. Îmbunătățirea schimbului de informații interinstituțional și orientarea aparatului operativ pentru identificarea persoanelor și firmelor implicate și a modalităților de acțiune ilegală circumscrise macrocriminalității se va realiza prin recalibrarea unor activități și flexibilizarea structurii organizaționale a GIS“, preciza atunci vicepremierul Gabriel Oprea.

Tot atunci, directorul SRI, George Maior, sublinia necesitatea multiplicării de către instituțiile cu responsabilități în domeniul securității naționale a acțiunilor de combatere a economiei subterane, a macrocriminalității în general și a evaziunii fiscale în special.

Cei prezenţi menţionau că pe fondul provocărilor generate de amenințările asimetrice circumscrise macrocriminalității și fenomenelor care pun în pericol stabilitatea macroeconomică a României, s-a impus o nouă abordare menită să genereze mecanisme informaționale, de decizie și acționale bazate pe un concept modern de cooperare interministerială.

Tot ei comunicau official că Grupul Interministerial Strategic (GIS) asigură cooperarea eficientă a structurilor statului cu atribuții în prevenirea și combaterea criminalității ce se circumscrie amenințărilor în domeniul securității naționale din responsabilitatea instituțiilor guvernamentale, realizează evaluări multisectoriale ale vulnerabilităților, riscurilor și amenințărilor din domeniul de competență, informează Guvernul cu privire la disfuncțiile constatate și propune măsuri pentru remedierea acestora.

De subliniat că Grupul Interministerial Strategic pentru creșterea capacității de acțiune a instituțiilor guvernamentale în prevenirea și combaterea criminalității (GIS) funcționează în subordinea prim-ministrului și este coordonat de către viceprim-ministrul pentru securitate națională (la aceea vreme şeful era Gabriel Oprea).

  • Pe 15 decembrie 2016, la presiunea opiniei publice şi a mass-media, guvernul Cioloş a adoptat Hotararea Guvernului nr. 955/2016 pentru abrogarea Hotărârii Guvernului nr. 535/2014 emisă de Victor Ponta pentru înfiinţarea Grupului Interministerial Strategic (GIS) pentru creşterea capacităţii de acţiune a instituţiilor guvernamentale în prevenirea şi combaterea criminalităţii ce se circumscrie ameninţărilor în domeniul securităţii naţionale.

Lectura notei de fundamentare a H.G. nr. 955/2016 scoate în evidenţă un fapt extreme de grav: H.G. nr. 535/2014 emisă de guvernul Ponta prelua la GIS atribuţii aflate în competenţa CSAT (!!!)

“În cuprinsul H.G. 535/2014 sunt stipulate atribuții pentru GIS care se regăsesc în responsabilitatea altor instituții. Relevant este art. 4 lit. b) din această hotărâre, care instituie faptul că GIS coordonează activitatea structurilor guvernamentale pentru cunoașterea, prevenirea și înlăturarea riscurilor în domeniul prevenirii și combaterii criminalității ce constituie amenințări în domeniul securității naționale. Or, regimul CSAT de instituție fundamentală a statului este dat de statutul său constituțional, art. 119 din Legea fundamentală menționând expres rolul său în cadrul autorităților publice respectiv acela de a organiza și coordona unitar activitățile care privesc apărarea țării și securitatea națională (…)“, se arată în nota de fundamentare a H.G. nr. 955/2016.

Aşadar, guvernul Cioloş susţine, printre altele, că atribuţiile de coordonare a “echipelor mixte” operative dintre procurori şi ofiţeri din serviciile secrete ar fi de competenţa CSAT (!!!).

Aceasta schimbare de paradigmă a survenit ca urmare a “Strategiei naționale de apărare a României pentru perioada 2015-2019, aprobată prin H.P. nr. 33/2015, [care] este principalul instrument care fundamentează planificarea apărării la nivel național și asigură cadrul strategic pentru organizarea și coordonarea unitară a activităților care privesc apărarea țării și securitatea națională, prin CSAT“, se arata in nota de fundamentare.

Lectura acestei Strategii arată că întreaga societate, inclusiv Justiţia, a intrat în competenţa serviciilor secrete, implicit şi în coordonarea CSAT (organism condus de preşedintele ţării), ca urmare a implementarii conceptului de “securitate naţională extinsă” (!!!).

 

To Top